İçeriklerde Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Olmalıdır?
İçerik hazırlarken her ne kadar içeriğin metin yapısını önemli görsekde anahtar kelime (keyword) seçiminin öneminide bilmek gerekir. Web siteleriniz için önemli bu konuyu sizler için derledik.
Artan
bilginin dijital olarak bulunmasıyla, ilgili belgeleri bulma
oldukça zor oldu! İstediğimiz yazıları bulmak için, arama motorlarını
kullanıyor ve sonuçları daraltan anahtar kelimeler yazıyoruz.
İyi yapılandırılmış anahtar kelime listesine ve gerekli tüm
sayfalara sahip olduktan sonra sıralamada daha iyi konumlara gelmek için
bazı soruların cevaplarını da incelemelisiniz.
Öncelikle bir sayfaya baktığınızda bu sayfa arama sorgusu ile ne kadar alakalı ?
Sayfanın anlatım şekli nasıl, ne kadar iyi yazılmış ve kullanıcılara ne kadar faydalı ?
Markanızı nasıl yansıtıyor ?
İyi bir tıklama oranına sahip mi ?
Mukayese edebileceğiniz diğer web siteleri ile karşılaştırdığınızda sizin sayfanızın artıları, eksileri neler olur ?
Bu
sorulardan yola çıkarak hatalarınızı düzeltmeli ve özgün içerik
oluşturmaya odaklanmalısınız. Değineceğimiz diğer bir konu ise Google'ın
yapmış olduğu algoritamar ile kullanıcı deneyimine faydalı ancak SEO'ya
olumsuz etki yaratan düzenlemeleri.
Google Doğru Sıralamayı Zorlaştırıyor
Anahtar
kelime verileriyle çalışmanın en önemli kısmı sıralama sonuçları
tarafsız olarak elde etmektir. Google’ın son yıllarda yapmış olduğu
arama sonuç değişikliklerinden kaynaklı bazı faktörleri göz önüne almak
gerekmektedir.
- Kişiselleştirme: Google daha kapsamlı bir analiz elde edebilmek ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için kullanıcıları sürekli giriş yapmaya teşvik eder. Tabi bu da beraberinde kullanıcıya uygun veri gösterimi anlamına gelir ki doğru anahtar kelime sıralamasını tespit etmeyi zorlaştıran etkenlerden biridir.
- Yerelleştirme: Arama motorları genellikle fiziksel olarak bulunduğunuz yere göre sonuçlarınızı göstermeye çalışacaktır. Örneğin Google’ın arama kutusuna “pizza” yazmanız farklı bir şehirde pizza arayan biri ile karşılaştırıldığında sizin için tamamen farklı sonuçlar gösterebiliyor.
- Tarayıcı Geçmişi: Tarayıcınızda daha önce yaptığınız aramalar Google arama sonuçlarınızı etkileyebiliyor.
- Cihaz Türü: Akıllı telefon, tablet veya masaüstü bilgisayar kullanıyor olmanız da arama sonuçlarınızı etkileyebiliyor.
- Anahtar kelime dalgalanması:
Google’daki anahtar kelimeler özellikle algoritma güncellemeleri kendi
içinde ve rekabet düzeyine göre dalgalanma ve değişim göstermektedir.
Önem verdiğiniz anahtar kelimelerinizi hergün kontrol etmeyi ihmal
etmemelisiniz.
Ayrıca Delfpanel olarak üğrettiğimiz tüm paket web sitelerimizde anahtar kelimleri google ve diğer arama motorları için daha hızlı bulunabilir hale getirmek için anaht kelime linklendirme işlemi uygulayıp web sitenizin seo puanını biraz daha arttırıyoruz.
Umarız bu yazımız sizler için faydalı olmuştur.
Paylaş: