İçeriklerde Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Olmalıdır?


İçerik hazırlarken her ne kadar içeriğin metin yapısını önemli görsekde anahtar kelime (keyword) seçiminin öneminide bilmek gerekir. Web siteleriniz için önemli bu konuyu sizler için derledik.
Artan bilginin dijital olarak bulunmasıyla, ilgili belgeleri bulma oldukça zor oldu! İstediğimiz yazıları bulmak için, arama motorlarını kullanıyor ve sonuçları daraltan anahtar kelimeler yazıyoruz.
Bu nedenle, kaynakları filtrelemek için anahtar kelimeler önemlidir. Bu parametreleri bir veritabanı veya arama motorunda kullandığımızda, sonuçlarn bir listesini alıyoruz. Bir makalenin içeriği, kullanılan anahtar kelimeler tarafından yansıtıldığında tarama sonucunda bulunma oranıda artıyor.

İyi yapılandırılmış anahtar kelime listesine ve gerekli tüm sayfalara sahip olduktan sonra sıralamada daha iyi konumlara gelmek için bazı soruların cevaplarını da incelemelisiniz.
Öncelikle bir sayfaya baktığınızda bu sayfa arama sorgusu ile ne kadar alakalı ?
Sayfanın anlatım şekli nasıl, ne kadar iyi yazılmış ve kullanıcılara ne kadar faydalı ?
Markanızı nasıl yansıtıyor ?
İyi bir tıklama oranına sahip mi ?
Mukayese edebileceğiniz diğer web siteleri ile karşılaştırdığınızda sizin sayfanızın artıları, eksileri neler olur ?
Bu sorulardan yola çıkarak hatalarınızı düzeltmeli ve özgün içerik oluşturmaya odaklanmalısınız. Değineceğimiz diğer bir konu ise Google'ın yapmış olduğu algoritamar ile kullanıcı deneyimine faydalı ancak SEO'ya olumsuz etki yaratan düzenlemeleri.
Google Doğru Sıralamayı Zorlaştırıyor
Anahtar kelime verileriyle çalışmanın en önemli kısmı sıralama sonuçları tarafsız olarak elde etmektir. Google’ın son yıllarda yapmış olduğu arama sonuç değişikliklerinden kaynaklı bazı faktörleri göz önüne almak gerekmektedir.
  • Kişiselleştirme: Google daha kapsamlı bir analiz elde edebilmek ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için kullanıcıları sürekli giriş yapmaya teşvik eder. Tabi bu da beraberinde kullanıcıya uygun veri gösterimi anlamına gelir ki doğru anahtar kelime sıralamasını tespit etmeyi zorlaştıran etkenlerden biridir.
  • Yerelleştirme: Arama motorları genellikle fiziksel olarak bulunduğunuz yere göre sonuçlarınızı göstermeye çalışacaktır. Örneğin Google’ın arama kutusuna “pizza” yazmanız farklı bir şehirde pizza arayan biri ile karşılaştırıldığında sizin için tamamen farklı sonuçlar gösterebiliyor.
  • Tarayıcı Geçmişi: Tarayıcınızda daha önce yaptığınız aramalar Google arama sonuçlarınızı etkileyebiliyor.
  • Cihaz Türü: Akıllı telefon, tablet veya masaüstü bilgisayar kullanıyor olmanız da arama sonuçlarınızı etkileyebiliyor.
  • Anahtar kelime dalgalanması: Google’daki anahtar kelimeler özellikle algoritma güncellemeleri kendi içinde ve rekabet düzeyine göre dalgalanma ve değişim göstermektedir. Önem verdiğiniz anahtar kelimelerinizi hergün kontrol etmeyi ihmal etmemelisiniz.
Ayrıca Delfpanel olarak üğrettiğimiz tüm paket web sitelerimizde anahtar kelimleri google ve diğer arama motorları için daha hızlı bulunabilir hale getirmek için anaht kelime linklendirme işlemi uygulayıp web sitenizin seo puanını biraz daha arttırıyoruz.

Umarız bu yazımız sizler için faydalı olmuştur.
Paylaş:
Destek Talebi

Değerli müşterilerimiz eğer kullanıcı adınız ve parolanızı biliyorsanız sorununuzun daha hızlı çözüme kavuşması adına lütfen kullanıcı panelinden destek talebinde bulununuz.
Kullanıcı/Müşteri Girişi

X