Firmaların Sosyal Medyada Yaptığı Hatalar Nelerdir?


Sosyal medyanın hayatımıza dâhil olduğu zamandan itibaren, bilinen ya da bilinmeyen pek çok marka, sosyal medya platformlarına dâhil olmaya başladı. Bu durum yanlış sayfa yönetiminide beraberde getirdi.

Markalar ve Sosyal Medya


Facebook, Twitter, Instagram. Türkiye’de ve dünyada milyonlarca kullanıcısı olan sosyal medya platformlarıdır. Sadece günlük hayata dair paylaşımlar değil, ticaret hayatı da artık sosyal medyaya dâhil edildi.

Pek çok firma ve tanınan işletme, tanıtımlarını ve satışlarını sosyal medya üzerinden yapmaya başladı. İnternetin nimetlerinden yararlanan bu firmalar, hem kendilerini dünyaya tanıtmak, müşteri portföyünü genişletmek ve satışlarını artırmak amaçlı sosyal medyalarda sayfa açıp, ticaret ağını genişletme çalışmalarına başladı.

Markaların Sosyal Medyada Bulunma Nedenleri Nelerdir?

Bir markanın sosyal medyada bulunmasının en önemli nedeni, çok yüksek müşteri potansiyeline en kısa sürede ulaşmasıdır. Tek bir paylaşımla ülke geneline ya da dünyadaki pek çok ülke vatandaşına ulaşmak mümkün olmaktadır.

Özellikle yeni ve yenilikçi ürünler, çok ilgi çekmektedir. Yeni ürün, sosyal medyada yer aldığında daha çok dikkat çeker ve markanın müşteri açısından tanınırlılığı artacaktır.

Potansiyel Müşteriye Ulaşma

Her markanın bir müşteri portföyü vardır ve bu müşteri ağını genişletmek için, pek çok tanıtım faaliyeti düzenlemektedir. Televizyon ya da radyo reklamları, ülkede pek çok yere ulaşsa da dünyada sadece kanalların çektiği yere ulaşmaktadır.

Sosyal medyada yapılan paylaşımlar ise neredeyse dünya üzerindeki pek çok ülkeye ulaşmaktadır. Türkiye’de yapılan bir paylaşım Kanada’da, Amerika’da yapılan bir paylaşım Tayland’dan görülebilir. Bu da geniş bir müşteri ağına ulaşmayı sağlamaktadır. Bu nedenle sık sık sosyal medyada marka tanıtımlarını görebiliriz.

Mağazalara Ziyaretçi Çekme

Sosyal medyada yapılan etkili bir marka tanıtımı, markanın mağazalarına müşteri çekme olanağı da sağlamaktadır. İnsanlar her ne kadar sosyal medyalardan marka takibini yapsa da o mağazaya ait diğer malları görmeyi ister.

Bazı müşteriler, ürünün kalitesini yakından görmek isteyecektir. Bu nedenle sosyal medyada yapılan ürün tanıtımları dikkatlerini çektiği zaman, mağazayı ziyaret etmek isteyeceklerdir. Bu durum markanın sosyal medyada bulunma nedenlerinden biridir.

Doğru Hedef Kitleye Reklam ile Ulaşmak


Bunu bir örnekle açıklayacak olursak; Diyelim ki bir medikal cihazları hizmeti veriyorsunuz. Sağlık hizmetleri veren sitelerde reklam vermek, doğru hedef kitleye ulaşmakta oldukça etkilidir.

B2B şirketlerinde, sosyal medyada tanıtım yapmak çok daha önemlilik arz etmektedir. Bu nedenle markalar bu ürünlerin paylaşıldığı yerlerde reklam vererek geniş kitlelere ulaşmaktadır.

Müşteri Sadakati

Olumlu alışveriş sonucu ortaya çıkan müşteri sadakati, müşterinin belli bir markadan sürekli ürün ve hizmet almasını ifade etmektedir. Bir markanın sadık müşterileri, sosyal medya aracılığı ile de markayı takip etmekte, yeni ürün ve hizmetlerden de haberdar olmaktadır.

Ayrıca markalar, zaman zaman kampanyalar ve yarışmalar düzenleyerek, sadık müşterilerini ödüllendirmekte ve bu başka müşterilerin de sadık müşteri olmasına imkân vermektedir.

Markanın Sosyal Medyada Sevilmeme Nedenleri

Markalar, sosyal medyada tutunabilmek, iyi bir yer edinmek ve müşterinin sosyal medya hesaplarına katılımları için çok çaba sarf etmektedir. Ancak bazı nedenlerden dolayı bu çabaları yetersiz kalmaktadır.

İyi Yönetilmeyen Sosyal Medya

Bir markanın sosyal medyada bilinir olması için, sosyal medya hesaplarının, bu işi bilen kişiler tarafından yönetilmesi gereklidir. Bir marka, müşterileri ile iletişime geçmek, markanın güvenilirliğini kanıtlamak, müşteriyi mevcut mağazalara çekmek ve müşterinin isteklerine göre ürünleri şekillendirme amaçlı olarak sosyal medyayı kullanmaktadır.

İyi bir paylaşım yönetimi markanın tanınmasını ve ürün satışlarını artırırken, kötü yönetilen sosyal medya ise markanın kötü tanıtımını sağlamaktadır. Kötü yönetilen sosyal medya, müşterinin markayla ilgilenmemesine ve sevmemesine sebebiyet verir.

Eğer markanızı iyi yönetemeyeceğinizi düşünürseniz, bu işi yapmaları için uzman kişilerle çalışmanız gerekir.

Müşteri Hizmetlerinin Yetersiz Olması

Müşteri hizmetleri, bir işletmenin temel unsurlarından biridir, çünkü marka ile müşteri arasında iletişimi sağlar. Sağlıklı bir iletişim kurmak için de müşteri hizmetleri faaliyeti yürüten kişilerin eğitimli olması gereklidir.

Müşterilerle kibar konuşmak, laubali davranmamak, sorulara yanıt vermek, sorulara ve sorunlara zamanında ve hızlı bir şekilde çözüm bulmak için, sürekli sosyal medya hesaplarından iletişimde kalınması önemlidir.

Adminlerin Saygısız Davranışları

Bir marka ya da işletme adına, sosyal medyadan paylaşım yapan kişilere admin adı verilmektedir. Adminlerin yaptığı paylaşımlarda gelen yorumlara saygısızca yanıt vermeleri, bir markayı sosyal medyada takip eden müşteriler tarafından hoş karşılanmamakta, hatta bazen yasal yollara başvurma durumlarına da zemin oluşturmaktadır. Bu da markanın itibarını zedelemektedir.

Ayrıca, ciddi bir işletmenin markasının tanıtımının yapıldığı bir sayfada, yapılan komik paylaşımlar da pek hoş karşılanmamaktadır. Sayfa yöneticisinin sürekli komik olmaya çalışması da sevilmeyen yönlerdendir.

Çok Sık Paylaşım Yapmak ya da Çok Az Paylaşım Yapmak

Bir markanın, sosyal medyadaki sayfalarında gereğinden fazla paylaşım yapılması ya da çok az paylaşım yapılması, marka takipçilerinin, bu durumdan sıkılarak markadan uzaklaşmasına neden olabilir. Her şeyin kararında olması gereklidir. Paylaşımlar az ve öz yapılmalıdır. Ancak müşteriye ve takipçilere de kendisini unutturmaması gerekir.

Bir markanın yaptığı en sık hatalardan biri de otomatik mesaj kullanımıdır. Otomatik gelen mesajlar, müşteri tarafından hiç bakılmadan silinmektedir. Yani artık otomatik mesajlar ters etki yarattığından, markaların otomatik mesajları kullanmamaları gerekmektedir.

Sahte Takipçi Satın Almak

Sosyal medyanın en kötü taraflarından biri de para ile sahte takipçi satın alınmasıdır. Bu durum siteyi takip edenlerin sayısını çok gösterse de, sahte takipçi satın almak, markanın güvenilirliğini zedelemektedir.

Sahte takipçi almak yerine, markanız adına çekilişler yapmak ve kampanyalar düzenlemek, gerçek kişileri sayfaya yönlendireceğinden dolayı, takipçileriniz de gerçek kişiler olacaktır.

Uzun Metin Paylaşımları


Az ve öz metinler her zaman çok daha ilgi çeker. Uzun yazılan tanıtım metinleri ise, okuyanı sıkmakta, markanın kişilerle iletişimini zorlaştırmakta ve kişilerin takipten çıkmasına neden olmaktadır.

Çok uzun metin yazıları yerine bir video ya da bir görsel, markanın tanıtımını daha iyi yapacaktır. Böylece müşterilerin de sayfaya çekilmesine ve markanın popülerliğinin artmasına da neden olur.

İlgisiz Hashtag ya da Emoji Kullanmak

Hashtag, bir sözcük ya da duruma ilgi çekmek için başına # işareti konularak paylaşım yapılmasıdır. #marka, #corona, #satış vb. gibi. Bir markanın paylaşımı yapılırken, ilgisiz hashtag ile etiketlenmesi markanın etiketlenen kesimler tarafından görülmesine yarasa da, bu marka müşterisinin pek hoşuna gitmeyebilir. Bu sebepten dolayı, marka ile ilgili durumları etiketlerken, ilgili hashtag kullanmak etkili olacaktır.

İlk olarak 1998 yılında kullanılan emojinin mucidi Japon Shigetaka Kurita’dır. İnsanın kendi düşüncelerini belirttiğinde kullanılan emojiler, artık her türlü mesajın en önemli simgeleri haline geldi. Çok fazla emoji kullanmak, marka müşterisinde olumsuz etki bırakmaktadır.

Paylaşımlara Özen Göstermemek

Bir markanın ürün tanıtımında yapılan paylaşımların özenli olması gerekir. Çünkü tek bir paylaşımla binlerce kişiye ulaşılmaktadır. Özellikle önemli günlerde yapılan paylaşımlar markanın insanlar üzerindeki etkisini artırmaktadır. Sadece markanın tanıtımını yapmak yerine, önemli günleri hatırlamak marka takipçilerinde olumlu etki bırakmaktadır.

Güncel haberlere ilgi göstermek, ülkeyi ilgilendiren sorunlarla ilgili paylaşımlar yapmak, tarihi olaylarla ilgili paylaşımlar yapmak, potansiyel müşterileri ve müşteri adaylarını markaya çekecektir.
Paylaş:
Destek Talebi

Değerli müşterilerimiz eğer kullanıcı adınız ve parolanızı biliyorsanız sorununuzun daha hızlı çözüme kavuşması adına lütfen kullanıcı panelinden destek talebinde bulununuz.
Kullanıcı/Müşteri Girişi

X