Küçük İşletmelerde Pazarlama Stratejileri Nasıl Olmalıdır?
Küçük işletmelerde pazarlama stratejileri, sınırlı zamanınız ve parayla sınırlı bir bütçe olsa bile potansiyel müşterileri belirlemenize ve ulaşmanıza yardımcı olabilir.
Küçük işletme pazarlama stratejileri, sınırlı zamanınız ve parayla sınırlı bir bütçe olsa bile potansiyel müşterileri belirlemenize ve ulaşmanıza yardımcı olabilir. Kilit noktası, düşük maliyetli ve iyi bir yatırım getirisi sağlayan pazarlama taktiklerini tanımlamaktır.
Küçük işletme sahipleri için bu çözümleri bir pazarlama planı şeklinde düzenlemek yararlı olabilir. Bu pazarlama stratejilerini oluşturmanıza, planlamanıza, değerlendirmenize ve ölçmenize yardımcı olacaktır. Çok yönlü bir pazarlama planı, pazarlama hedeflerini, ürün ve hizmetlerinizin açıklamasını, pazar araştırmasını, müşteri bilgilerini ve pazarlama stratejilerinin ayrıntılarını içerir.
Küçük İşletmelerde Pazarlama
Küçük işletmeler, güçlü pazarlama stratejileri geliştirdikleri takdirde işlerini büyük ölçüde büyütebilir ve büyüyen pazarda kendilerine iyi bir yer edinebilirler.
İnternet Sitesi
Her küçük işletmenin, bölgenizdeki ürün ve hizmetleri arayan potansiyel müşteriler tarafından erişilebilen bir web sitesine ihtiyacı vardır. Kullanıcı dostu olmayan, gezinmesi zor ve mantıksal olarak ortaya konmayan kötü tasarlanmış bir web sitesi, küçük işletme sahipleri için kâbus olabilir. Web sitesini tasarlarken konumunuz, çalışma saatleriniz ve iletişim bilgileriniz de dâhil olmak üzere işletme bilgilerinin açık ve erişilebilir olduğundan emin olun. Web sitesi, müşteri referansları, bir blog ve bir SSS (sık sorulan sorular) sayfası ile birlikte ürünler ve hizmetler hakkında temel bilgileri içermektedir.
Web siteleri modern kartvizittir. Bir pazarlama planının temelidir. Şirketler müşterilere daha fazla bilgi sağlamak, arama motorları aracılığıyla ücretsiz trafik almak, sosyal medyaya insanları yönlendirmek ve yaralı içerik yoluyla pazarlamada bir otorite olarak kendilerini kabul ettirmek için web siteleri kullanılabilir.
Küçük işletmenizin bir web sitesi yoksa bir web sitesine sahip olmak kolaydır. Bir alan adı satın alın. İstediğiniz adı seçebilirsiniz ancak kullanılabilir bir ad olması gerekir. Aylık ve yıllık bir ücret ödeyerek alan adı satın alabilirsiniz.
Sosyal Medya
Müşterilerinizin büyük kısmı sosyal medyada ise, siz de sosyal medyada olmalısınız. Büyüklüğünden ve endüstrisinden bağımsız olarak sosyal medyada küçük işletme pazarlaması, satış hunisinin her aşamasında her işletme için değerlidir. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya siteleri, müşterileri hedefler ve memnun eder.
Böylece talep yaratır, satışları iyileştirir ve müşteri etkileyicileri aktive eder. Sosyal medya, mevcut müşterilerle ilişkileri sürdürmenize ve oluşturmanıza yardımcı olur. Duyarlı, eğlenceli ve ilginç olan işletmeler, marka savunuculuğunu geliştirebilir, marka bilinirliğini artırabilir, satış ve potansiyel müşteriler oluşturabilir ve müşterileri destekleyebilir.
Ticari İşbirlikleri
Markanızı hızla büyütmenin bir yolu, benzer fikirlere sahip daha büyük işletmelerle, özellikle de ortaklıkları ve hedef pazarları paylaşan, ancak doğrudan rakip olmayan işletmelerle stratejik ortaklıklar aramaktadır.
Bu, mevcut bir tüketici tabanından ve daha önce uygulamaya konmuş değerli kaynaklardan ve pazarlama kanallarından yararlanmanıza olanak tanır. Bu ortaklıklar, aynı zamanda ortakların sevk kaynaklarıdır.
Online Reklamcılık
Trafiğin bir web sitesine yönlendirilmesinin en yaygın yolu Google aramalarıdır. Google algoritmaları değiştikçe, bir şirketin aramalarında, üst sıralarda yer aldıklarından emin olmak için, sayfa anahtar kelimelerini optimize ettiğinden emin olmak gerekir.
Üretici platformlarda online reklamcılık, diğer pazarlama seçeneklerine kıyasla pahalı olsa da, kısa sürede maksimum potansiyel müşteri sayısına ulaşmak isteyen küçük işletmeler için güçlü bir pazarlama aracı olabilir.
Bir sitenin sonuçlarının ilk sayfalarda görüntülenmesi, o web sitesinin tıklanma şansını büyük ölçüde artırır. Bu nedenle bir şirket Google aramasında nerede olduklarından emin olmak için ellerinden gelen her şeyi yapmalıdır.
Örneğin, Google AdWords’ü kullanarak, Google’da her gün ürün ve hizmetlerinizi arayan yüzlerce adayı hedefleyebilirsiniz. Google AdWords dışında, Facebook’ta belirli bir grup insanı hedeflemek için Facebook reklamlarını kullanabilirsiniz. Bu, müşteri yaşlarına, cinsiyetlerine, beğenilerine ve beğenmediklerine göre hedeflemenize olanak tanır.
İçerik Pazarlama
Değerli ve alakalı içerikler oluşturarak, küçük işletmeler görünürlük kazanabilir. Marka bilinirliğini artırabilir, rekabet avantajı elde edebilir, web sitesi trafiği artırabilir ve olası satış/dönüşüm sağlayabilir. İçerik pazarlaması küçük işletmelere, müşterinin ve rakiplerinin zihninde bir düşünce lideri olarak konumlandırarak daha büyük pazarlama bütçelerine sahip büyük işletmeler üzerinde bir avantaj sağlar.
Fırsatlar ve Kuponlar
Müşteriler para biriktirmeyi sever. Hediyeler, ücretsiz örnekler, flash satışlar, fırsatlar ve kuponlar gibi küçük işletme tanıtım taktikleri, küçük işletmelerin yeni müşteriler çekmesi ve müşteriyi çok fazla topladıklarına inandırması için iyi bir yoldur.
Promosyonları duyurmadan önce, işletmelerin yayınlamak istedikleri promosyon türünü, neden yayınladıklarını, satış promosyonlarını kullanmanın nedeni ve kar marjları üzerindeki etkisini dikkatle almaları gerekir.
E-Posta Pazarlama
İşletmenin veya sektörün büyüklüğünden bağımsız olarak, yönetim kurulu genelinde pazarlamacılar, pazarlama fiyatlarından en yüksek getiriyi elde etmek için e-posta pazarlamasına yönelirler. Küçük işletmelerin mevcut müşterilerle bağlantıda kalmalarını ve potansiyel müşterileri işletme için müşterilere dönüştürmelerini sağlar.
E-posta pazarlaması, kişiselleştirilmiş ve hedeflenmiş mesajlarla müşterilere ve satış beklentilerine doğrudan ulaşmanızı sağlayan uygun maliyetli bir çözümdür. E-postayı pazarlama stratejisi olarak kullanmanın birçok avantajı vardır. Yapması kolaydır. Otomatikleştirilebilir, anlık iletişim sağlar, maliyeti çok düşüktür ve çok sayıda potansiyel müşteriye ulaşabilir.
Tavsiye Programları
Ağızdan ağza pazarlama olarak da bilinen tavsiye pazarlaması, küçük işletmeler için en etkili pazarlama stratejilerinden biridir. Temelde ürün ve hizmet satın alan insandır. Çünkü güvendikleri biri onlara tavsiye eder.
Sadık müşteriler ve marka savunucuları referanslarıyla e-posta, benzersiz kodlar ve bağlantılar ile sosyal medya kanalları aracılığı ile iletişim kurabilir. Genellikle işletmeler hediye, para iadesi, mağaza kredisi, indirimler vb. şeklinde başarılı yönlendirmeler için bir tür teşvik sunar.
İnfluencer (Etkili) Pazarlama
Küçük işletme pazarlaması için mikro-etkili kullanımı, katılımı artırmaya yardımcı olur ve bu da daha iyi yatırım getirisi, daha derin tahvil ve elde tutma anlamına gelir. Odak noktası, tutkulu ve gerçek içerik yaratıcıları olan ve sosyal hesaplarında, önemli bir takibe sahip olan mikro etkileyicilere doğru kaymıştır.
Etkileyenler sadece anlamlı içerik üretmekle kalmaz, aynı zamanda kitleleriyle kişisel olarak etkileşimde bulunur. Küçük işletmeler, ürünlerini veya hizmetlerini zaten kullanan ve seven müşterilerle bağlantı kura ve pazarlamalarını kendileri için yapmaya davet eder.
Bir Marka Oluşturun
Küçük bir işletmenin müşterileri ve potansiyel müşterilerin şirketlerinin ne olduğunu, ne yaptığını ve temsil ettiğini bilmeleri için açık bir marka kimliğine sahip olmaları gerekir. Şirketin kimliğine karar verdikten sonra, markalarını müşterilere aktaran uygun bir isim, logo, renkler ve görüntülerle eşleşmesi gerekir.
Küçük işletme sahipleri, serbest çalışanların yardımıyla veya yerleşik bir ajansla işbirliği yaparak marka görünümü oluşturmaya karar verebilir. Bu süreç maliyetli olsa da sonunda buna değer. Starbuck’s ve McDonald’s gibi bilinen markaların tanınmasını ve bu tanınmanın markalarına, logolarına ve renklerine nasıl bağlı olduğunu düşünün. Bir şirket logosuna sahip olduktan sonra reklamcılık, kartvizitler, web sitesi, zarflar ve e-posta gibi sistemler de oluşturmalıdır.
Müşteriyi Tanıyın
Tek bir boyutun tüm Pazar stratejisine uyması gibi bir şey yoktur. Her işletme, pazardaki farklı bir alana hitap eder ve bu nedenle her şirket, hedeflerine ve ihtiyaçlarına özel bir pazarlama planı gerektirir.
Taktiklere ve stratejiye karar vermeden önce, küçük işletme sahiplerinin kimlerin hedef müşteriler olacağını şu soruları sorarak bulabilirsiniz.
- Demografik özellikleri nedir?
- Müşterilerin yaşları kaç?
- Nerede yaşıyorlar?
- Hangi çevrimiçi hizmetleri kullanıyorlar?
- Ürünleri nasıl arıyorlar?
Hedef müşterileri hakkında bu şeyleri bilmek, bir işletmenin, en iyi sonuçları verecek kanallara odaklanacak, hedeflenmiş ve etkili bir genel pazarlama stratejisi geliştirmesine yardımcı olacaktır.
Google Benim İşletmem Kaydı Açın
Yerel müşteri tabanlarına sahip yerel işletmeler için en yararlı araçlardan biri My Business’dir. Bir şirketle aynı alandaki kişiler, Google’da şirketin sağladığı bir ürün veya hizmeti aradığında, şirket en çok yapılan aramalarda görünür.
Potansiyel müşteriler, bir işletmenin profilini gördüğünde ve ona iyi bir inceleme eşlik ettiğinde veya listenin en üstünde bulduğunda, işletmeye güvenirlik kazandırır ve insanlar işletmeye güven duymaya daha istekli olur.