Sosyal Medya Yönetimi Nedir?


Sosyal medya sayfa ve hesaplarının nasıl kullanılması gerektiğini, bu süreçte hangi yolların izleneceğini, acil durumlarda hangi yöntemlerin kullanılacağını, marka yönetiminin nasıl yapılması gerektiğini ve tüm bunların koordineli bir şekilde yönetilmesi gibi tüm durumlara verilen genel addır.

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal medya yönetimi; sosyal medya hesaplarının nasıl kullanılacağı, bu hesaplarda paylaşımların ne sıklıkla ve nasıl yapılacağı, kurumsal kimliğin nasıl yansıtılacağı ve kriz durumunda nasıl bir yöntem izlenilmesi gerektiği gibi konuların yönetilmesi adına stratejilerin oluşturulması, gerçekleştirilmesi ve analizinin yapılmasını kapsayan süreçlerdir.

Sosyal medya yönetiminin nasıl yapılacağı konusunda en önemli adım, öncelikli olarak hedef kitlenin belirlenmesidir. Bunu belirlerken ürünlerinizin ve hizmetlerinizin gelir grubu, cinsiyet, yaş aralığı, coğrafya ve davranış/yaşayış biçimleri gibi farklı kategoride bulunan bireylerden hangilerine ulaşmasını istediğinizi planlamanız gerekmektedir.

Hedef kitlenizi belirlemeniz doğru kişilere ulaşmanızı sağlayacak, bu sayede sosyal medya paylaşımlarını hangi ağlarda, nasıl, ne sıklıkla ve ne zaman yapmanız gerektiği konusunda bir fikriniz olacaktır. Bu şekilde, sosyal medya hesaplarını etkili bir şekilde yönetmek için önemli bir adım atmış olacaksınız.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Günümüzde hemen hemen herkes tarafından sosyal medya hesapları kullanılmaktadır. Bu bakımdan reklam yapılacak en iyi yerin sosyal medya olduğu bariz bir şekilde söylenebilir. Sosyal medya yönetiminde belli başlı dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunların en önemlileri şunlardır:

Hedef Kitle: İlk olarak ulaşılmak istenen hedef kitle belirlenmeli ve adımlar buna göre atılmalıdır. Düşünülen hedef kitle birçok yönden analiz edilmeli ve kitlenin yaş aralığı, cinsiyeti, hobileri ve ilgi alanları, gibi ayraç olan özellikleri bilinmelidir.

Rakipleri Analiz Etme: Sosyal medya yönetiminde en önemli konulardan biri de rekabet yarışında geri kalmamak için rakipleri analiz etmektir. Rakip şirketlerin paylaşımlarını ve izledikleri yolları dikkatli bir şekilde takip etmek ve sosyal medya kullanımını rakiplerden daha aktif kullanmak gerekmektedir.

İçerikleri Yönetme: Tarayıcılarda daha görünür olmak reklam ve öne çıkma açısından çok önemlidir. Bu yüzden sosyal medya hesapları etkin bir şekilde yaratıcı içerikler kullanarak yönetilmelidir. Yapılan paylaşımlar amacına uygun,anlaşılır,estetik olmalıdır. Hitap edilen kitlenin ilgisi üzerine paylaşımlar yapılmalıdır.

Reklam Kullanımı: Sosyal medya ağlarının hemen hemen hepsinde reklamlar kullanılır. Reklam yapılarak satılmak istenen veya tanıtılmak istenen ürünlerin çok daha fazla kişiye ulaşması sağlanır.


Paylaş:
Destek Talebi

Değerli müşterilerimiz eğer kullanıcı adınız ve parolanızı biliyorsanız sorununuzun daha hızlı çözüme kavuşması adına lütfen kullanıcı panelinden destek talebinde bulununuz.
Kullanıcı/Müşteri Girişi

X