Performans Pazarlama Hakkında Bilmeniz Gereken 7 Şey
Muhtemelen performans pazarlama hakkında çok şey duydunuz. Peki, diğer pazarlama yöntemlerinden ayıran şeyler nelerdir?
1. Aşağı-huni APG’lerin optimizasyonuna dayanır
Görüntülü reklamcılık veya farkındalık pazarlaması gibi diğer pazarlama türlerinde anahtar performans göstergeniz (APG) gösterim veya tıklama sayısı olabilir. Ancak performans pazarlamada işlemlere odaklanırsınız: potansiyel müşterileri, kayıt olma, dönüşümler ve satışlar gibi…
2. Ne biçtiyseniz onu ödersiniz
Görüntülü reklam gibi ne ekerseniz onu ödemek yerine performans pazarlamada beğendiğiniz işlemlere ödeme yaparsınız. Eğer bir kampanya başarılı olmazsa, maliyeti çok olmayacaktır. Çünkü performans pazarlamacılar daima optimizasyon, müdahale ve yeni şeyler üzerine çalışır.
3. Optimizasyon ritmi çok daha hızlıdır
Optimizasyon işlemleriniz çok daha hızlıdır çünkü performans pazarlama tamamen ölçülebilir sonuçlara dayalıdır. Performans pazarlamacıların işlerini doğru yapmak için üç veya dört haftaları yoktur. Doğru kitleye derhal girmeleri gerekir. Bu da sürekli veri geri bildirim döngüsüne bağlıdır: çalışan stratejilere daha çok kaynak dökersiniz ve çalışmayan stratejilerden kaynağınızı hızlıca çekersiniz.
4. Size gerçek zamanlı ROI ölçümü verir
Diğer reklam ve pazarlama yöntemlerinde ölçüm sonuçları zorlu olabilir. Marka bilinirliğinizin arttığını nasıl bileceksiniz? Markanız hakkındaki iyi düşünceleri nasıl ölçeceksiniz? Elbette bunları ölçmenin yolları var, ancak bunlar genellikle gerçeklerden sonra ölçülebilir ve kesin verilere dayanmaz. Performans pazarlamada ise anlık ROI hesabınızı herhangi bir anda yapabilirsiniz: potansiyel müşteri başına, kayıt olma başına, satış başına maliyetinizi görebilirsiniz.
5. Reklamverenler için daha az risklidir
Biçtiğinize ödediğiniz için işletmenizde risk almak ve bir reklam için bütçenin büyük kısmını öne çıkarmak için kimseyi satmak zorunda değilsiniz. Bu da kampanyaların daha hızlı lansman alması demektir. Çünkü zahmet veren onay süreçleri yoktur. Önceki yazımızda da dediğimiz gibi: “Çoğu geleneksel reklam yönteminde reklamveren, performanstan bağımsız olarak reklam alanı için ödeme yapar. Bu da dönüşümü olmayan yüzlerce, belki binlerce liranın harcanması demektir. Performans pazarlamada ise reklamverenler sadece başarılı işlemlerde ödeme yaparlar.”
6. Düşük bütçede de büyük bütçede de işe yarar
Performans pazarlamaya başlamak, kocaman bir bütçe gerektirmez, bu da küçük kuruluş veya markaların bile pazarlama stratejilerini daha kolay belirlemelerini sağlar. Sonuçları görmek ise iş ortaklarını ikna etmenin harika bir yoludur ve performans pazarlama ile sonuçları, yatırım yaparken görürsünüz. Gerekli optimizasyonları yapmak da kolaydır, bir kampanyayı hızlandırmak basit ve çabuk halledilebilir.
7. Yenilikçi bir alandır
Önceki yazımızda dediğimiz gibi performans pazarlamacılar daima doğru zamanda, doğru kitleye ulaşmak için yeni yollar arıyorlar. Günümüzde sürekli ve hızla değişen bir ortamda performans pazarlamacılar çoğu zaman yeni sosyal platformlar, mobil öncelikli uygulamalar, chatbotlar ve daha birçok ortamda pazarlama stratejileirni deneyip optimize ediyorlar.