Müşteri Sadakati Nedir ve Nasıl Sağlanır?
Müşterileri ile sıkı bağlar kurabilen işletmeler başarılı işletmelerdir. Müşteri sadakatini arttırarak sabit bir müşteri kitlesi edinebilirsiniz.
Pazarlama; yeni müşteriler bulmaktan çok mevcut müşteri sadakatini artırma çalışmaları da yapar. Müşteri sadakatini sağlamak için pek çok yol vardır. Bu tür pazarlama, işlerini büyütmeye ve gelirlerini artırmaya çalışan küçük işletme sahipleri için güçlü bir araç olabilir. Ayrıca, mevcut müşterilerin sizden aktif olarak satın almalarını sağlamak, sürekli olarak yeni işler getirmeye çalışmaktan daha düşük maliyetlidir.
Küçük işletme pazarlamasında kullanabileceğinizbirçoksadakat pazarlamaprogramı vardır.İşte size sadakat pazarlamasını denemenize yardımcı olacak 10 fikir;
Mağaza İçi Hediyeler
Mağazada mevcut müşterilerin sadakatini kazanmanın bir yolu sınırlı süreli hediye sunmaktır. Geçmiş müşterilerin dikkatini çekmek için yeni bir ürün tanıtan ücretsiz bir hediye sunmayı deneyin. Onları tekrar ziyaret etmeleri ve başka bir satın alım yapmaları için teşvik edin.
Tam Hizmet Garantisi Vermek
Örneğin; yazılım satıyorsanız veya bir abonelik servisi iseniz, özellikle pahalı bir ürün veya genellikle satış yapma konusunda bir takım zorluklar yaşayan bir ürün veya hizmet söz konusu ise satılan ürünün tam olarak işine yarayacağına dair güven ve garanti vermek müşteri sadakati için etkili bir çalışmadır.
VIP Kulübü
Sadece üyelere ait bir VIP kulübü, müşterileri tekrar tekrar mağazaya geri getirebilecek bir münhasırlık düzeyi yaratır. VIP kulübünüz müşterilerinize hiçbir şeye mal olmak zorunda değildir ve sizin de uygulamanız için zor veya masraflı olması gerekmez. Yeni ürün ön izlemeleri, zamana duyarlı fırsatlar, hızlandırılmış bir ödeme süreci, ücretsiz örnekler ve daha fazla VIP avantajları sunabilirsiniz.
Ücretsiz Teklifler
Bir satın alma işlemini teşvik etmenin etkili bir yolu, satın alma değerini artırmaktır.Müşterilere ücretsiz bir şey veya düşük maliyetli vaat eden teklifler, eski müşterileri çekmenin ve bunları yeni ürünlerle tanıştırmanın popüler bir yoludur.
Ödül Kartları
Özellikle yiyecek ve içecek endüstrisindeki birçok işletme, müşterinin himayesini izlemek ve ödüllendirmek için ödül kartlar kullanır. Müşteri ne kadar fazla satın alırsa, o kadar fazla ücretsiz alışveriş kazanır ve müşterilerinizin sık sık alışveriş yapabilmesi için güçlü bir durum yaratır.
Teşviklere Yönelik Müşteri Anketleri
Anketler, mevcut müşterilerinizin şirketiniz hakkında ne düşündüğünü ve gelecekte ne görmek istediklerini öğrenmenin mükemmel bir yoludur. Müşterilerinizin önünde müşteri anketleri almanın çeşitli yolları vardır; Makbuz üzerine bir bağlantı veya QR kodu eklenebilir, postaya bir posta kartı gönderebilir veya geri bildirim isteyen bir e-posta ile alışverişlerinizi takip edebilirsiniz. Teşvikler, hediye veya mağaza kuponu için teknik resme giriş kadar basit olabilir.
Ücretsiz Yükseltmeler
Kullanıcı deneyimini artıran düzenli güncellemeleri olan bir yazılım veya başka tür bir uygulama satıyorsanız, en son sürüme ücretsiz yükseltme yapmak, önceki müşterilerin sadakatini sağlamanın mükemmel bir yolu olabilir. veya alt versiyon olan bir ürünü, bir üst modeli ile fiyat farkı almadan dönemsel olarak sağlayabilirsiniz.
Doğum Günü ve Yıldönümü Kartları
Bir müşteri veritabanına sahipseniz, müşterilerinize sadakat kazandıracak avantajlar sağlamak için gönderdikleri bilgileri kullanabilirsiniz. Mesela müşterileriniz bir yıl dönümünü veya doğum gününü kutlarken tebrik kartları göndermeyi veya küçük hediyeler vermeyi düşünün. Bu aynı zamanda, işiniz için ücretsiz hediyeler listesi oluşturmak için harika bir yol olabilir.
Ortak Programlar
Sadakat pazarlama da işinizin ötesine geçebilir.Müşterilerinizi daha sık mağazaya sokan mağazalar arası indirimler, paylaşılan promosyonlar ve satış etkinlikleri için bölgenizdeki diğer işletmelerle ortaklıklar oluşturabilirsiniz.
İndirim Günleri
İndirim unsurlarını diğer aktivitelere dahil etmek, müşterilerinizi çekmek ve onları satın alma konusunda motive etmek için mükemmel bir araçtır.Geçmiş satın alım yapanlar için, mağaza içi indirim günleri veya çekilişler oluşturabilirsiniz.Müşterilerin mağazanızda kullanılabilecek puanlar biriktirmelerine olanak tanıyan lokasyon bazlı çevrimiçi kontroller ve sosyal paylaşım aracılığıyla dijital indirimi bile kullanabilirsiniz.
Müşterileri tekrar tekrar alım yapmak üzere işletmenize geri getirmek için bu ve diğer sadakat pazarlama teşviklerini deneyebilir bu fikirlerden bazılarını tutarlı bir şekilde iş uygulamalarınıza dâhil edebilirsiniz. Yalnızca yeni müşterileri hedeflemek yerine, işinize zaten ilgi duyduğunu ifade eden müşterilerden gelir elde ettiğinizi görebilirsiniz.
Mevcut müşterilerin sadakati korumak ve artırmak yeni bir müşteri edinmeye göre daha az masraflı, daha güvenilir, daha az riskli ve kolaydır. Bu sebepten şirketler, yeni müşteri bulmaktan çok mevcut müşteri sadakatini artırma stratejilerini geliştirmeleri gerekir.