Kurumsal imaj Nasıl Oluşturulur?
Markalaşma çalışmalarınız bir tarafa öncelik her zaman kurumsal bir imaj bırakmaktır. Delfpanel'in size bu konuda da tavsiyeleri olacak.
Kurumsal İmaj Nasıl Oluşur?
Bir kurumsal firmanın imajı; stratejileri sonucu ortaya çıkan, firmanın sahip olduğu değerler, inançlar, tutum ve faaliyetleri neticesinde ortaya çıkmaktadır.İnsanlar, bir kurumun imajından etkilenir ve buna göre firma hakkında bir yargıya sahip olurlar. İmaj bir çeşit algıdır.
İmaj zedelenmesi ise, kurum ya da şirketin yönetiminden, çalışanlarından ya da hizmetlerinden dolayı meydana gelebilir. İlk izlenim ve ilk değerlendirme, bur kurumun imajı açısından da önemlidir.
İmaj ve İtibar
Bir işletmenin imajı ve itibarı her şeyidir. İnsanlar üzerindeki olumlu imaj ve itibarını korumak zorundadır. İmaj ve itibar, hedeflere ulaşmak için bir yol haritasıdır.
Firmanın fiziki konumu, sloganı, çalışanların işletme dışında ve müşterilere karşı davranışları, firmaların katıldıkları sosyal sorumluluk projeleri, müşterilerin ürün ve hizmetlerden memnun kalması, mal ve hizmet kalitesi, hedef kitle ile iletişim, kurumsal imaj ve itibar için etken unsurlardır. Bunların eksik ya da hatalı olması durumunda, işletmede imaj ve itibar kaybı yaşanabilir.
İmajı güçlü işletmelerin marka değeri de yüksek olur. Misal, LCWaikiki hem ürünlerinin uygun fiyat olması, kaliteli ürünler satması, çocuk ve gençlere yönelik çalışmalarıyla imajı güçlü giyim işletmelerinden biridir. Aynı şekilde Starbucks, sürekli yenilenen dükkân tasarımları, müşterilerin kahvelerini sevmesi, bu şirketin imajının güçlü olmasını sağlamıştır.
Paylaş: